Alla inlägg den 2 oktober 2021

Av Mikael Bergman - 2 oktober 2021 20:12

Tänkte jag skulle ta lite av dagen nu

har nu länge levt på gammalt från arkiven bara

och så kommer det bli ett tag till

 

så här ser det ut

förra helgen så plockade jag ner kameran och lade den på köks soffan

för att då åka iväg på en turne av nya foton var det tänkt

men

där så ligger den kvar än orörd

och hösten färger är snart borta nu

 

Nej jag har drabbats av ett virus

ett fruktansvärt hårt virus

så hårt att jag har hållt mig inomhus sedan i onsdags

Ni vet då en man blir förkyld då blir man dödssjuk

och så känner jag mig nu

feber hosta och ja allt

 

ja nu är det illa ;-)

 

har vart fall fått ut en hostmedicin

men den blir jag dålig av

rysningar i kroppen och hjärt rusning

det var dom vanliga känneteckning av den sorten på fass

så den låter jag bli

trots att det är ofarligt så känns det fel i alla fall

 

så foto har det inte blitt så mycket av

lever som sagt på gammalt från arkiven

än så länge

 

trots att viljan har funnits där att foto nytt

så har man inte kommit ut

konstigt det där !

 

men det är väl ingen ide att forska i det där

orsak och sånt

blir det så blir det någon gång i framtiden

 

jag har vart fall gott om objektiv utan att behöva vara märkvärdig av sig

och det är därför att jag har spart alla mina gamla gluggar

 

men bara för att jag har gott om objektiv

så betyder det inte att dessa är nått att ha

nej av alla dessa objektiv så är det kanske 2-3 stycken

som är bra och som jag blir nöjd av

 

resten är bara kuriosa mer eller mindre

 

jag gillar fasta ljus starka objektiv

 

jag plocka fram ett nu ikväll..... bara för att

jag blev sugen att göra nått bara

jag blev sugen att fota igen

 

och det är ett gammalt soligor

35*140 med fusk macro

 

sådana här objektiv har jag som sagt gott om

dom var väl bra en gång i tiden då man inte krävde så mycket av

bilderna och på den tiden då det var en jultomte på första rutan

och den sista rutan av film rullen som satt i kameran

alltså man fota inte så mycket då på 80 talet

inte jag vart fall

fanns då mycket roliga saker att göra i stället

men det behöver vi inte gå nå ljupare på nu !

 

så jag skruva fast denna glugg på digital kameran nu ikväll

och fota några detaljer på neder våningen

tills maten var klar

             

och till en sådan mycket god kvälls mat blev det raggmunk med räkor

rom och lök på

och till en sådan god maträtt så slinker det även ner en öl eller två till

det är bättre än den hostmedicin som jag fick

 

 

 

 

Av Mikael Bergman - 2 oktober 2021 11:30

Updaterat album

 

Bilder här.......

 https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslagen/Natur/Summer

 

Alla nya bilder i albumet markerade med new

kommer ifrån naturreservatet kindla hällefors kommun

och från här hemma kloten-malingsbo reviret

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards