Alla inlägg under maj 2021

Av Mikael Bergman - 9 maj 2021 18:17

Updaterat album

 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Stockholm/Gamla%20stan

 

Nya bilder markerat med en röd stjärna

Av Mikael Bergman - 9 maj 2021 16:28

Om jag ska ge mig på en berättande blogg för en gång skull

jag lägger ju annars ut bara en massa bilder annars

för jag vet inte vad jag har att annars att berätta

men vi gör ett försök

*

 

Den sista april var det dags för årets första tur med cadillacen

och den skulle gå till sala träffen

 

men först lite mat i färna

 

vi crusade fram på små vägar till sala

 

framme i sala så möttes vi av en massa besökare och fina bilar

 

dom hade tippat på att det var drygt 1000 bilar denna kväll i stan

 

en träff med gänget från fagersta

och med lite bli snack

   

ju längre kvällen led så blev det allt trängre och långa köer

   

framåt små timmarna fick det räcka för oss vart fall

det var ju en dag nästa dag också

 

nu i fredags efter jobbet så åkte vi till söderbärke

och tog oss en pizza i den ny byggda pizzan

   

smakade bra

 

går ju inte att besöka söderbärke utan att stanna till i parken

 

Här så såg vi Larz kristerz för första gången live

här så har man sett på the boppers..........jerry williams

vikingarna........thorleifs.........Lasse stefanz

py bäckman.......dagvag

magnus uggla......och säkert många fler som man har glömt bort nu

undrar om det kommer att bli som förr igen

många hoppas ju det

men jag är allt för tveksam om det

 

Igår så togs det första stegen att montera upp ett växthus som har legat nere i källaren i kartong i mera än 10 år

det gick bra trotts hagel storm och regn och kalla vindar

det är ju snart midsommar så man får börja vänja sig med detta väder nu

 

och idag och just nu så har jag blivit klar med ett lager byte på bilen

 

det var vänster fram som har morrat och låtit illa nu ett tag

vart efter så ska jag byta på alla hjul

 

ja detta om detta'

jag bytte till windows 10 igen här om dagen för att kolla om det har kommit nått nytt

men det var sig lika

jag kände inte igen mig i windows

jo så långt har det gått nu för mig

jag har kört Linux allt för länge nu och känner mig mest hemma

i Linux miljön

jag har mera tillgång av program i Linux från deras enorma programhanterare

jag trivs och känner mig mera hemma med fotoprogram som

rawtherapee

finns även för windows och mac

men jag tycker att rawtherapee fungerar bättre i Linux

än i windows

 

så jag kan inte se någon skillnad direkt mellan att använda windows

eller Linux

det jag kan göra i windows kan jag göra i Linux

 

slut för nu

 

jo just ja

vart är biden !!

det har väl aldrig vart så tyst från amerika och usa som det blev

nu när biden vann valet

allt skulle ju bli så bra när han kom !

ja det var bara en fundring av mig

 

Av Mikael Bergman - 9 maj 2021 10:02

Updaterat album

 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslagen/Natur/Autumn

 

Nya bilder markerade med en röd stjärna

Av Mikael Bergman - 6 maj 2021 20:47

Nytt album

 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Naturreservat/Knuth%C3%B6jdsmossen

 

*

 

smålommen har blivit denna plats kändis

för mig personligen så har naturen här blivit min favorit

en tystnad och med en orörd natur

 

Translate

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards