Alla inlägg under januari 2021

#3

Av Mikael Bergman - 18 januari 2021 20:52

 

Funkgruvan ligger vackert beläget uppe på bjursjö berget vid bastnäs och Bjursjön Riddarhyttan

Under 1600 talet så förvärvade Riddarhytte Bruk större delen av Bjursjö ägorna

Namnet Funk gruvan kan härstamma ifrån en som hette Simon Funk men det är bara gissningar från min sid


Bilder från Gruvan och området kan ses här..........

 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslagen/Riddarhyttan/Funkgruvan

#2

Av Mikael Bergman - 18 januari 2021 20:35

Skulle egentligen skapat en sida hos google igen på min gamla blogg

men varken jag eller mitt webhotell kunde fixa till det med min domän

Mitt webhotell skulle nog ha kunnat hjälpa mig om deras intresse hade funnits där hos dom !

men själv så var jag rätt så nollställd vart felet ligger

denna blogg sida får duga tills jag har försökt igen

denna sida så fungerade domänen på en gång

så det var ju bra i alla fall

#1

Av Mikael Bergman - 17 januari 2021 21:54

Efter jag har flyttat hit till denna sida nu

så kommer det bli enklare att se nya inlägg på min sida på jalbum

efter vad jag känner till och även kom på själv så var det svårt att veta och hålla reda på alla nya inlägg och bilder på jalbum vad som var nytt eller äldre inlägg

så här kommer jag att länka till mina nya inlägg på jalbum

och även kanske lägga in bilder även här på denna sida

men det bli jalbum i första hand som kommer att bli mitt första val av bilder

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards