Alla inlägg den 19 januari 2021

#6

Av Mikael Bergman - 19 januari 2021 21:18

Den 26/ maj 2013 så var jag på en foto utställning i Riddarhyttan

Fina gamla bilder från Riddarhyttan visades det

Efter det besöket så åkte jag vidare själv och fotade och jag åkte till dom gamla gruv fälten i Bastnäs Riddarhyttan och till en av dom gamla gruvorna där som heter stora högfors gruvan

där om man har tur så kan det ligga is kvar långt in på våren till sommaren

men man får dessvärre gå rätt så närma för att kunna se det

inget att rekomendera

vandrade vidare genom skogen där och lade mig ner i blåbärs riset en stund och bara kolla upp på den blå himlen tyckte mig höra nått genom björk riset tittade upp men såg inget

Lade mig ner igen och hörde samma ljud igen

reste mig upp och gick närmare

plötsligt så fick jag se en älg kalv på stapplande ben som försökte att gömma sig bland buskar och sly

slängde iväg ett snabbt foto för att sedan backa långsamt därifrån för jag viste inte vart mamman var till kalven

en oskarp bild blev det men ett vackert möte blev det

 


Här finns dom övriga bilderna från bastnäs och stora högfors gruvan


https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslagen/Riddarhyttan/Bastn%C3%A4s/index.html

#5

Av Mikael Bergman - 19 januari 2021 20:50

Bad Needle


 

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards